Op de vraag van Z24 maandagochtend of klanten bij hun geld konden, gooide
woordvoerder Klaas Wilting de hoorn op de haak.
Zowel de inlog voor internetbankieren als het 0900-nummer van DSB Bank bleken
maandagochtend niet te werken, stelde Z24.nl vast.
Donderdag 1 oktober vloog de internetsite er ook al uit. Dat gebeurde na een
oproep van Pieter Lakeman, voorzitter van Stichting Hypotheekleed. Lakeman
riep klanten van DSB op hun geld van spaarrekeningen te halen.
Lakeman hoopt dat gedupeerden die zich bij hem hebben aangesloten hun geld
makkelijker terug krijgen als de bank failliet gaat.
Van rekeningen gehaald
Naar schatting 60 miljoen euro werd daadwerkelijk van de rekeningen gehaald.
DSB ontkende overigens dat het systeem eruit lag vanwege de toestroom van
klanten, maar zei dat hackers de site onklaar hadden gemaakt.
Later was de bank weer bereikbaar.
Lees ook:
Analyse:
Overname DSB beter dan faillissement
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl